Agregar a preferits
Col•locar com a pàgina d'inici
Vols enviar una notícia?
Creus que va ser desmesurada l'actuació dels Mossos?
| 7
25/03/2009 - 17:00 h - Autobombo
Creus que va ser desmesurada l'actuació dels Mossos?
Ha estat un dels temes més polèmics aquesta setmana, i els nostres quatre opinadors també volen dir-hi la seva. La manifestació del passat dimecres 18 en protesta pel desallotjament dels estudiants tancats a la UB va acabar amb fortes càrregues policials per part dels Mossos. En total, més de 80 ferits comptant estudiants, periodistes i fins i tot vianants. Però, és justificable l'actuació dels Mossos? Van fer el que calia? O van actuar de manera absolutament desproporcionada?:

Nacho Corredor: Limitaré el meu comentari a contestar la pregunta. Al cap i a la fi, no tindria sentit parlar del Pla Bolonya quan en aquella manifestació es lluitava contra el capitalisme, la repressió policial i contra uns “fills de puta” amb porra, però ningú parlava d’educació. De fet, en faltava... En tot cas, sí, els Mossos es van excedir. És un fet! Penso que no hi ha paliatius... S’haurà d’expedientar i castigar a tots aquells que van extralimitar-se en les seves funcions de forma injustificada. Ara bé, alguns que els critiquen, potser, haurien d’ésser expedientats per ocupar un espai públic i adaptar l’Estat de Dret (tant necessari per evitar la repressió policial) al seu imaginari antisistema.

Dani López: Sincerament, l’actuació dels mossos crec que va ser exemplar. En totes les manifestacions de peluts haurien d'imposar-se d’aquesta manera. La manifestació va començar molt bé, però en el moment en què els energumens van començar a actuar de manera bandàlica, la gent que estaba allà tenia dues opcions: reprimir els bandalics (de qualsevol forma) i continuar la manifestació, o marxar, perquè deprés ja no té sentit manifestar-se, perquè es fa més ressò del que ha passat que no pas del motiu de la manifestació. La inteligència, però, els va fer triar la tercera opcio: rebre. Aixà hauria de ser així a totes les manifestacions, ja que si la gent es queda a veure els actes bandàlics també ha de ser prou comprensiva per rebre les porres dels mossos.

Guillem Carol: L’acció policial va ser desmesurada. Sí: d’acord. Ara, n’estic fart de la campanya de deslegitimació de la policia nacional del meu país. El problema és l’aplicació de Bolonya. El problema és que quatre arreplegats es creuen els enviats de Déu a la terra. El problema és que tenim un Conseller d’Interior inútil. El problema és el lobby dels sindicats de l’educació. El problema és aquest govern tripartit. El problema és la cultura del no, la manca d’esforç i el nul esperit de sacrifici. Això sí que són problemes i no la policia nacional del nostre país. Això, però, no vol dir que no trobi altament condemnable l’acció que van fer els mossos. Una acció que no hauria de ser generalitzable per la noble tasca que està fent dia a dia la policia nacional del meu país.

Maiol Sanaüja: Sí! I qui digui el contrari, pateix una profunda miopia. Els Mossos d’Esquadra, com a policia democràtica, han de protegir la ciutadania, no pas agredir-la indiscriminadament; recordem: periodistes, gent gran, infants... No sóc un estudiós dels desallotjaments forçosos ni de com reduir en uns instants les masses enardides. En aquest país, malauradament, atonyinar al moviment estudiantil encara resulta gratuït. Una cosa és minimitzar certs grupuscles, vora 14 comptats i debatuts, que pretenien fer de justiciers amb les figures de l’ordre amb crits de venjança. L’altra, encerclar el jovent pel Born, una activitat més aviat pròpia d’una ratonera en què els gats surten a la caça amb els ullals esmolats i fam d’inspirar el pànic. No obstant, la pregunta és una altra: quan es depuraran responsabilitats en el si del Govern?.

Comenten

nachocs (Penedès ) - 24/03/2009 - 19:41 h
en Dani podria proposar l'eliminació de l'Estat de Dret... Un lloc on els immigrants no voten i on els Mossos peguen als seus ciutadans!
Marta24 (Barcelona ) - 24/03/2009 - 19:49 h
Completament d'acord amb en Dani. Encara van ser massa pacífics..
jordiCAT (Barcelona ) - 24/03/2009 - 20:06 h
q es això que els immigrants votin?
Laniver (Terres de l´Ebre ) - 24/03/2009 - 21:13 h
estic completament d'acord amb l'opinió de'n Maiol. I Marta24 i Dani... perdoneu que em mostre totalment en contra. Per una simple raó. El pla bolonya és un autèntic desastre per fer més rics a persones ben assentades al sistema, i als estudiants que els i donen pel cul. Que una bona colla d'estudiants es tanquen i es posen en vaga per a que retiren aquesta llei és lo més lògic que hi ha baix la capa del cel. Que les "forçes de seguritat", "forçes de represió" com prefereixo anomenar-les, carrèguen contra estudiants amb porres i armes il·legals (el kubotán, una mena de punxó que dóna descàrregues elèctriques) pareix propi dels grisos. Dels mateixos grisos, dels que molts rectors diuen que els van perseguir, i que ara imposen decisions franquistes i contra-estudiantils.

Salut!
embolicatroques (Comarques gironines ) - 25/03/2009 - 16:49 h
López, els vàndals fan actes vandàlics, no pas els "bandalics" fan actes "bandàlics".
Bernaet (Comarques gironines ) - 25/03/2009 - 17:10 h
López, com pots dir que van actuar de manera exemplars? 80 ferits és actuar de manera exemplar? Un nen de 10 anys ferit també ho és? O és que aquest nen també era un "pelut"? És indignant!
Marili (Comarques gironines ) - 25/03/2009 - 20:30 h
Però que és això!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dani com et passa pel cap i dir que és exemplar una actitud de violència!!!!
De veritat, estiguis o no en contra del Pla Bolonya mai, però mai la violència serà justificada.
Per favor, estem estudiant, ens ensenyen a escoltar, a cooperar a ser crítics, i quan s'és crític t'apallisen?
Trobes la lògica a algun lloc? Sincerament, jo no.
Estudio pedagogia, i m'ensenyen i m'EDUQUEN què és l'important, per la llibertat, la democàcia...i sobretot per ser crítica, i ens vénen un grapat de mossos a pegar???
No sóc una antisistema, però si que vull que es plantejin bé les coses abans de dur a terme un pla que canviarà tot el sistema universitari.
El Plà Bolonya si és cert que té punts bons, però també en té de negatius (la majoria), però a part d'això s'han de pensar en altres temes. Quin és el finançament d'aquest plà?
D'on sortiràn els diners per pagar tants professors, recordo que una avaluació continuada amb 100 persones és gairebé, per no dir molt impossible...
És critica una forma d'implantar la llei, que en aquest país, ets més molon i guai si tens el pla de bolonya, com molts paisos el tenen, doncs aquí també...però l'economia i els mitjans no son pas els mateixos....





Dani López (Comarques gironines ) - 25/03/2009 - 21:28 h
Violéncia??? per part de qui??? no se si o saveu, pero els mossos no carregen contra la gent si es q no hi ha disturbis. Clar.. els mossos no poden pegar pero els desgraciats energumens que pinten cases, tiren ous a facanes, trenquen mobiliari urbà ( pagat x tots nosaltres) cremen containers etc, akets si que tenen dret a fer-ho. I a més a més quan sel's reprimeix de mala manera dp tots a plorar... ai us denunciarem.. ai mireu q ens an fet.. ai q man aporrejat.. donç ome... estaves am un grup de gent q feia actes vandàlics!!!! si no vls q t'estovin marxa i punt n et kedis alla a veure els gamarussos.
que kedi clar pero que estik a favor de les manifestacions.

PD:ojo por ojo diente por diente
nachocs (Penedès ) - 25/03/2009 - 21:49 h
Dani, les teves manifestacionssón insult per qualsevol persona que vulgui garantir les llibertats dels ciutadans d'un país. Penso que sobra qualsevol comentari...

No sóc partidari de l'ocupació com a forma de participació política, però tampoc, menys encara, perquè es veuen vulnerats molts drets, de la repressió policial. Una cosa és dissuadir una manifestació, una altre contestar a les agressions (que hi va haver) a la nit i una altre és maltractar sistemàticament tota persona que estigués al davant. No tan sols periodistes, més o menys imprudents, sinó vianants que anaven pel carrer, o persones que tenien llibres entre les mans.

Mira els vídeos que hi ha. A mi em fan plorar... Tu probablement gaudeixis.

Marili (Comarques gironines ) - 25/03/2009 - 22:22 h
Dani, si que és cert que hi van haver persones, uns 14 o 15 com diu en Maiol, que la van liar molt fort (a conseqüència del que s'havia liat al matí), i això no justifica res. Però darrere aquests 14 o 15 hi havia centenars d'estudiants (sense anar "encaputxats") que lluiten i defensen els seus drets, es SOLIDARITZEN (saps que vol dir?) amb els estudiants que havien rebut.
Pensa una cosa, abans de fer servir la violència a tort i a dret, no creus que hauria sigut més oportú una resistència o que tallesin el trànsit, si més no els cops de porra a les cames i no a tot el cos. La balança dels Mossos; conductors enfadats i embussos o bé, estudiants, nens, turistes i periodistes...PERSONES FERIDES?
Nse tu, però a mi em fa vergonya aliena veure com hi ha gent que defensa la violència, i més, de la manera que se'n va fer ús.
Dani López (Comarques gironines ) - 25/03/2009 - 22:36 h
Aixo una resistencia.. es perfecte mentre t'estan tiran martells... botelles... el q sigui tu alla.. de reistencia, sincerament ja van resistir prou i ki estava alla ja savia que acavarien revent si mes no.. una persona amb dos dits de señ, s'ho agues suposat. Per altre vanda solidaritzar-se amb els ferits... ni que fos una gerra!!!! hi ha gent que no te feina a la vida.
hi ha una cosa clara a la vida.. mira per tu que ningú o fara per tu.
Marili (Comarques gironines ) - 25/03/2009 - 22:45 h
Així què?
Si et foten d'osties a cop a de porra o veus a algun amic teu o la teva novia no intentes fer alguna cosa perque el deixin de pegar????
Jo no sóc ni jipi, ni pollosa, ni punki ni elq es tatxa als Anti-Bolonya, ni antisistema, repeteixo, i treballo. No es pot generalitzar centenars de persones en una única estètica.
En el moment que estem no podem anar fent aquesta apologia de la violència. Els nens i nenes que miren la TV han pogut veure les imatges de la batalla campal...i saps què és el que em vaig trobar a l'escola;
Un nen que no és creu que 1familiar del seu company és mosso, i saps com li va demostrar?
Agafant-lo pel coll i donant-li cops de puny.
Això és el que s'està ensenyant i tu ho dones per vàlid i correcte! Bravo!
Dani López (Comarques gironines ) - 25/03/2009 - 23:06 h
Perdo??? i que enseñen els de la manifestacio??? que es mes bo poder cremar containers i destrossar moviliari urba que pegar a algu??? jo diria que no. És més si tu tinguesis algun bar alla i tel començessin a destrosssar ( tot sigui per bolonya) segu q aplaudiries la actuació policial. L'altre opcio es sortir.. nois sisplau pareu no destrosseu les coses va... q a casa us reñaran.. perfavor!!!!!!!!!!!! ja se savia lo q i anaven a buscar.
Ara la meva pregunta es.. el nen li diu a l'altre.. el meu germa era a la manifestacio.. vols q tu enseñi???
per la mateixa regla de 3 li pot tirar un martell pel cap, te mes merit aixo??
Marili (Comarques gironines ) - 25/03/2009 - 23:15 h
"Perdo??? i que enseñen els de la manifestacio??? que es mes bo poder cremar containers i destrossar moviliari urba que pegar a algu??? "

Ensenyen el seu dret a manifestar-se, i que al fer-ho es veuen rodejats de furgons de mossos d'esquadra.
L'escola avui dia es treballen els drets i deures de les persones, es treballa de forma constructiva, i en la llibertat i no en dir que no siguin crítics que sino els tostaràn fort...
Resignació i egoísme davant la solidaritat i la lluita! És utopic, però no és fa ús de la violència..
Pensa que tu tatxes als 14 c**** q anaven encaputxats al davant, sense pensar que darrere (i intentant fer-los fora) hi havia els centenars d'estudiants manifestant-se, i aquests per no fer res, només manifestar-se...van rebre.
Mira els vídeos... els que d'aquí un temps potser per art de màgia ja no hi son al youtube...si més no, la comparació amb els vídeos que volten dels mossos...
Dani López (Comarques gironines ) - 26/03/2009 - 00:06 h
com s'aprecia a l'imatge nomes eren 14, com a molt poder 15.
?v=YOQM10geD8M&feature=related
Ana_de_Gracia (Barcelona ) - 26/03/2009 - 01:25 h
Mare meva...
Quan ma germana m'explicava la brutal actuació dels mossos ara fa una setmana, se'm posava la pell de gallina. Però, després de llegir els comentaris del Dani, ja no sé què és pitjor... que els nostres propis policies siguin uns desequilibrats mentals (amb tots els respectes) o que hi hagi gent que els justifiqui!

Quan he llegit la pregunta d'aquesta setmana, he donat per suposat que, malgrat que vingués al cas, no donaria cap mena de lloc a una possible polèmica. No m'esperava ni de bon troç que un estudiant pogués justificar una conducta descaradament violenta com la que van adoptar els mossos. Què passa, que els de "La Batalla de les Idees" et paguen perquè creis polèmica?

Si no és així, no m'ho explico, la veritat. Saps Dani, com deia Gandhi, "Ull per ull i la humanitat es quedarà cega". Tu no hi deuries ser a la manifestació, oi? És més, em començo a preguntar si has anat mai a cap manifestació... Perquè sinó sabries que la majoria de gent que es manifestava ho feia de forma pacífica i civilitzada.

Tens raó quan dius que sovint a les manifestacions s'acaba parlant més dels actes vandàlics dels quatre il·luminats que la lien que del tema que es provava de reivindicar, però això no implica que haguem de deixar de manifestar-nos. Al contrari! Quan perdem aquest dret... malament! I igual que els manifestants saben que malhauradament sovint hi ha el risc de que la policia hagi d'actuar, aquests últims també haurien de ser més conscients que la majoria de la gent que es manifesta no té cap mena d'intenció d'atacar-los. Per tant, EN CAP DELS CASOS haurien de carregar contra gent innocent!!!
Anna (Nord i Pirineus ) - 26/03/2009 - 17:19 h
Realment devien ser els manifestants que donaven cops de cap a les porres dels pobres Mossos indefensos...No a la violència gratuïta!
ianu (Central ) - 02/04/2009 - 01:54 h
provant
jordiCAT (Barcelona ) - 03/04/2009 - 13:15 h
i k feien els manifestants amb un martell??

Per poder fer comentaris registra't fent clic aquí

Identifica't
Més llegides
Més enviades
Més comentades
Generalitat de Catalunya Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació Secretaria de Mitjans de Comunicació
2010© Copyright sms25.cat
Desenvolupat per INITEC